٢٢‏/١٢‏/٢٠٠٦

انا مادة فى الدستور..



زى كل يوم اربع بالليل اشتريت الدستور...وبدأت اتصفحه من الاخر كالعادة..وفجأة وبدون سابق انذار..لمحت الصورة دى.. الصورة دى مش غريبة علي... دى صورة موبايلى والخلفيات اللى عليه دى بتاعتى انا اللى مركب الصورة دى وعاملها بيدى...بس انا شفت الصورة دى فين..فين..؟ الصورة دى من مدونتى "واحد من الناس" والكلام اللى كاتبه براء دة علي انا..كل دة وانا لسة واقف فى الشارع جنب بتاع الجرايد..بقيت عاوز اصرخ بعلو صوتى وقول "انت يا استاذ يلى ماشى الكلام اللى مكتوب دة على انا..اه والله.. انت يا كابتن اشتريت الدستور؟ دة جرنال جامد اوى وكاتبين عنى ...انتى يا مدام يللى شايلة العيل..ايه رايك فى الصورة اللى فالجرنال دى..عجبتك..طب ايه رايك فى الفكرة.. كويسة.." استعدت وعي بسرعة قبل الاقدام على هذه العملة لان جنابى كنت بشترى الجرنال وانا ساند على سور...سور ...سور ..مديرية امن القاهرة.

دعوة لاعادة احياء هذه الحملة تانى.

شكراً يا براء

ليست هناك تعليقات: